Δευτέρα, Ιουλίου 11, 2005

καουμπόικα


Ένας άνδρας. Μόνος του. Ένας ατέλειωτος δρόμος ξανοίγεται μπροστά του. Θα τον προχωρήσει ίσαμε το τέλος. Μόνος του.
Έχω μια ορμέμφυτη σχεδόν λατρεία για ταινίες western. Καουμπόικα, όπως προτιμάω να τα λέω. Όπως τα λέει και ο πατέρας μου. Ίσως να ναι αυτός ο κυρίως υπεύθυνος για αυτήν μου την αγάπη.
Έχω μια θολή ανάμνηση από τα πολύ παιδικά μου χρόνια.Στο παλιό μας σπίτι, στο μικρό σαλόνι, Σαββατόβραδα να ξενυχτάμε παρέα βέποντας καουμπόικα. Έμενα κάθε φορά με το στόμα ανοιχτό!Πανέμορφα άλογα, απέραντες έρημοι, μυστηριώδεις γυναίκες, ανήλιαγα σαλούν, αθυρόστομοι χαρτοπαίκτες και ένας Ανδρας. Μόνος του.
Μεγαλώνοντας άρχισα να τα προσεγγίζω και αλλιώς. Όταν ακούω ότι ο Τζώρτζ ο Ντούμπια (ο Μπούς ντε!) δεν είναι τίποτε άλλο από ένας "καουμπόης" από το Τέξας, αρρωσταίνω.Τί σχέση έχει αυτή η καρικατούρα με τον Ανδρα που έχω εγώ στο μυαλό μου?Μ ε τον Γκάρυ Κούπερ, που στο High Noon (Το Τρένο Θα Σφυρίξει Τρεις Φορές), ξέρει ότι πρέπει να τρέξει , να φύγει, αλλά αυτός μένει. Όταν όλοι οι άλλοι τον πουλάνε. Αυτός όμως εκεί. Περιμένει τους τρείς φονιάδες. Να τον σκοτώσουν. Δεν είναι, ότι δεν μπορεί να τρέξει, να πάρει την γυναίκα του και να φύγει. Αλλά δεν τον αφήνει κάτι βαθύτερο.
-“Δεν έχω φύγει τρέχοντας ποτέ στην ζωή μου”.
Και αυτό δεν μπορεί να του το στερήσει κανείς. Ούτε οι 3 φονιάδες. Ούτε η νιόπαντρη γυναίκα του, που τον παρακαλά να φύγουν.
Προτιμά να πεθάνει, όπως ακριβώς έζησε. Όρθιος. Σαν Άνδρας.

4 Comments:

Blogger averel said...

Εγώ είμαι με τους ινδιάνους ρε. Οι καουμπόιδες είναι μεγάλοι νενέκοι. Ασχολούνται με γελάδια και καπνίζουν. Με γκόμενες δεν πάτε ποτέ και έχουν στραβά πόδια. Τους μισώ. Κρίμα, δεν περίμενα να φας τέτοιο παραμύθι από τις ΗΠΑ, εσύ ένας νέος με αρχές

6:01 μ.μ.  
Blogger Κλαυδιος said...

Στην προσπάθειά σου να πείς κάτι(για το οποίο κατ' αρχήν δεν έχεις άδικο) μπερδεύεις την ιστορία με την μυθοπλασία. Και το χειρότερο. Πορεύεσαι με την ίδια μανιχαιστική λογική του Ντούμπια(την οποία υποτίθεται στηλιτεύεις)"Ή συμφωνεί κανείς μαζί σου ή στο πυρ το εξώτερον"

6:10 μ.μ.  
Blogger Valder said...

Πιστολίδι, κομμένα σκαλπ, η "πίπα της ειρήνης", καυτές σέλες, γρήγορα πιστόλια, άλογα που τρέχουν στα πράσινα λιβάδια, σκοτεινά σαλούν, πυροβολημένοι πιανίστες, γοητευτικές χορεύτριες, τυχοδιώκτες, νομάδες, κυνηγοί κεφαλών, βρώμικοι σερίφηδες, ληστείες σε τρένα και τράπεζες, μια ζωή διαφορετική, μια ζωή πολύ μακριά από την θολή καθημερινότητα μας. Για εμένα τα καουμπόικα συμβολίζουν πράγματα που θα ήθελα αλλά ποτέ δεν πρόκειται να ζήσω.

9:15 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Looking for information and found it at this great site... »

8:58 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home