Τετάρτη, Μαΐου 17, 2006

H πόλη μέσα του


Με περνούσε ένα χρόνο. Εγώ έμπαινα στη τελευταία τάξη, αυτός μόλις είχε τελειώσει. Και όχι μόνο είχε τελειώσει, αλλά είχε περάσει στο πανεπιστήμιο, στη σχολή που γούσταρε. Αυτό δεν έφτανε. Είχε μόλις αγοράσει μηχανή, τα είχε με την εκθαμβωτική Ν. και στα εφηβικά μάτια μου ήταν άρχοντας. Ίνδαλμα. Αρχηγός.
Μέχρι ένα βράδυ του Αυγούστου, όταν κοντά στο σπίτι του, έγινε το κακό. Κάποιοι είπαν πως έφταιγαν τα λάδια, κάποιοι άλλοι «η κακιά στιγμή», ορισμένοι μίλησαν για ταχύτητα και οι περισσότεροι σιώπησαν.
Τι να πει δηλαδή κανείς για έναν 18χρονο που στις 4:01 (νόμιζε πως) τα είχε όλα και στις 4:02, ήταν ξαπλωμένος στο κράσπεδο μέσα στα αίματα; Καλύτερα σιωπή. Αυτός δεν σιώπησε. Μόλις ανέκτησε τις αισθήσεις του, μόλις κατάλαβε πως είναι στο νοσοκομείο, άρχισε να φωνάζει, άρχισε να παραμιλά. Τίποτα δεν τον έσωσε. Ούτε οι Έλληνες γιατροί, ούτε τα ταξίδια στην Αγγλία, ούτε τα τάματα της μάνας του, που μέρα με τη μέρα συρρικνωνόταν από τη λύπη. Ο άρχοντας, το ίνδαλμα, ο αρχηγός ήταν καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι. Σιωπή.
Ευτυχώς είχε φίλους. Αυτοί έσπασαν την σιωπή. Η εικόνα τους, να τον μεταφέρουν μέσα στο ειδικό αμάξι, να τον βάζουν μέσα στα μαγαζιά, να πηγαίνουν βόλτες έγινε το σήμα κατατεθέν της περιοχής. Ευτυχώς, γιατί αν θέλει να κάνει μια βόλτα μόνος του, αυτός και ο πόνος του, δεν μπορεί.
Και κάπου εδώ σταματάει η λανθάνουσα μυθοπλασία και αρχίζει η ψυχρή πραγματικότητα. Ας υποθέσουμε πως ο πρωταγωνιστής υπάρχει. Ας υποθέσουμε πως έχει πάθει ένα ατύχημα, έχει καθηλωθεί στις τέσσερις απεχθείς βοηθητικές ρόδες και η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Εντάξει, αυτή δεν μπορεί. Οι άνθρωποι; Αυτοί σηκώνουν τα χέρια και μουντζώνουν.
Η Αθήνα είναι μια μη χρηστική πόλη. Για τους αρτιμελείς κατοίκους της. Και αν φέρεται έτσι σε όσους έχουν την τύχη (βάλε προσοχή, βάλε θρησκευτική εύνοια, βάλε ο,τι θες) να είναι υγιείς, σε όσους έχουν ένα πρόβλημα, τους πετάει στα τάρταρα. Στον Καιάδα. Δεν τους δίνει το δικαίωμα να συνεχίσουν τη ζωή τους, έστω και με βοηθητικές ρόδες. Όπου έχω ταξιδέψει στο εξωτερικό έχω δει σεβασμό. Σεβασμό από τους πεζούς, σεβασμό από τους δήμους που δημιουργούν ράμπες, σεβασμό από τους οδηγούς. Κάποιος περισσότερο κοσμοπολίτης από εμένα, μπορεί ίσως να βοηθήσει εδώ. Στην Αθήνα έχω δει ελάχιστες ράμπες. Κυρίως στο κέντρο. Και κανέναν να τις σέβεται.
Ανθρώπους που βλέποντας το «Θάλασσα μέσα μου» ίσως θα δάκρυζαν, πολίτες που συμμετείχαν στις κοινωνικές κινητοποιήσεις του «Φόρουμ», αισθηματίες που μιλούν για ειρήνη και γαμώ την Αμερική και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο, αφαιρούν το δικαίωμα στη ζωή. Ρε ανθρωπίσκε, εσύ που μάχεσαι για τους πολέμους, εσύ που βρίζεις τις κυβερνήσεις, εσύ που απεχθάνεσαι την αδικία, εσύ που έχεις επίπεδο, κάνε τη δική σου επανάσταση πρώτα και ο Μπούς έχει χρόνο για να συμμορφωθεί. Εσύ που βιάζεσαι να κάνεις τη μίζερη καθημερινότητα σου, κατάλαβε πως δεν χρειάζεται να αφαιρείς από τον άλλο το δικαίωμα στη ζωή. Κατάλαβε πως το «βιάζομαι» , γι’ αυτό παρκάρω εδώ δίπλα στη ράμπα, δεν είναι δικαιολογία, δεν είναι καν πρόταση. Είναι βιασμός.
Δεν ελπίζω στην καλοσύνη του ανθρώπου. Ελπίζω τουλάχιστον η απειλή αφαίρεσης του διπλώματος, να αποτρέψει κάποιους από το να βιάζουν κάποιους άλλους που τους θεωρούν νεκρά ζώα. Τα ζώα.

37 Comments:

Blogger enteka said...

άψογο ποστ, τα λες πολύ σωστά

3:54 μ.μ.  
Blogger Dark_Morpheus said...

Και να ταν το μοναδικό πρόβλημα αυτό...Η ιστορία πάντως γαμάτη ;)

4:06 μ.μ.  
Blogger Unknown said...

Υπάρχει ένας blogger που όταν συναντά αυτοκίνητα παρκαρισμένα πάνω σε πεζοδρόμιο τους χαράζει ένα ωραιότατο σύμβολο του "No parking". Κρίμα που δεν έχω τα κότσια να κάνω το ίδιο.

4:12 μ.μ.  
Blogger averel said...

Respect επισης
11 και εσυ
dark δυστυχως ειναι σχεδον αληθεια

tomboy κυκλοφορουν και αυτοκολλητα για αυτη τη δουλεια. Αν καποιος παρκαρει σε θεση αναπηρου του κοτσαρουν ενα ομορφο αυτοκολλητο που λεει κατι σαν "Εγω δεν μπορω να παρκαρω αλλου, γιατι μου παιρνεις τη θεση". Μιλαμε για τη μεγαλυτερη ντροπη να εχεις τετοιο πανω σου.

6:29 μ.μ.  
Blogger Nemertes said...

Να ήταν μόνο αυτό... αλλά το θέλουν το φάσκελο ναι...

6:59 μ.μ.  
Blogger pascal said...

Για κοτζάμ άντρας που φοράει ροζ μπλουζάκι, τα λές πολύ σωστά. Αν είναι να γράφεις έτσι συνέχεια, πάρε και ροζ παντελόνι, πουκάμισο, σόβρακο. Ταινίες μάλλον έχεις :P
Τις καλησπέρες μου

7:34 μ.μ.  
Blogger The Motorcycle boy said...

Ο περί ου ο λόγος blogger (DCD) σκέφτεται να βγάλει δικά του αυτοκόλλητα. Μακάρι.
Υ.Γ.: Να σου πω -πολύ καλό το ποστ σου, αλλά αν είναι να ξεπετάς μια ιστορία σε μια παράγραφο και μια καταγγελιά στη δεύτερη, εμείς οι σεντονάδες τι θα γίνουμε; Κουλούρια θα πουλάμε;

7:35 μ.μ.  
Blogger Dark_Morpheus said...

@pascal LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

8:22 μ.μ.  
Blogger averel said...

Σας ευχαριστω. Το παρον κειμενο γραφτηκε με γαλαζιο πουκαμισακι ντεμι σεζον και μπλε τζιν πανταλονι.

Μboy Τι να κανουμε, δεν ειμαστε ολοι σεντονατοι. Και εγω που νομιζα πως εγραψα αρκετα. Ποτε δεν ειστε ευχαριστημενοι.
Με τον DCD πρεπει να μιλησω.

8:42 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

σε ολες τις ελληνικες κωλοπολεις ετσι ειναι. εχω φιλο σε αυτη τη φαση και τα προσεχω αυτα. μου εχει τυχει να σπρωχνω το καροτσι σε δρομο γιατι στο πεζοδρομιο δεν χωρουσε και να μας τρακαρει αμαξι!!! ειναι για να αδιασεις ολο το πτυελοδοχειο στη μαπα αυτων που δε σεβονται τετοιες καταστασεις.

3:49 π.μ.  
Blogger loretta said...

Μου έρχονται πάρα πολλά να γράψω, όμως θα πω μόνο

οτι έχεις δίκιο.

11:35 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

ποσο δικιο εχεις ......!!!!
μακαρι να ειχαμε το κουραγιο να κανουμε αυτο κανει αυτος ο μπλοκερ (χαραγμα)...

..και δεν ειναι μονο οι αναπηροι...
που θα επρεπε να τους σεβομαστε περισσοτερο απο οτιδηποτε αλλο..

τι πιο απλο για τις μαμαδες με τα μωρα τους αν ειχαν μπαρες

ειμαι νεα μαμα και μου εχουν σπασει τα νευρα ...αναγκαζομαι να περπατω απο στο δρομο με το καροτσακι γιατι
α) δεν υπαρχουν μπαρες
β) οταν υπαρχουν βρισκονται μπροστα τους παρκαρισμενα
γ) βρισκονται παρκαρισμενα πανω στα πεζοδρομια μηχανακια η αυτοκινητα
δ) ειναι ορισμενα πεζοδρομια που δεν ειναι μονο στενα τσουπ...εχουν και μια πορτοκαλια φυτεμενη...!!

ημαρτον!!!

τα ειπα η δολια μανα και ξεσπαθωσα....

3:35 μ.μ.  
Blogger averel said...

anonyme αν μπορουσα θα το εκανα. Και οχι μονο αυτο.

loretta γραψε, γραψε, μπορει κατι να μεινει

αφρουλα γιατι δεν ανοιγεις ενα blog? Μπες και εσυ στην αρρωστια :)

4:54 μ.μ.  
Blogger Alexandra said...

"Ανθρώπους που βλέποντας το «Θάλασσα μέσα μου» ίσως θα δάκρυζαν, πολίτες που συμμετείχαν στις κοινωνικές κινητοποιήσεις του «Φόρουμ», αισθηματίες που μιλούν για ειρήνη και γαμώ την Αμερική και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο, αφαιρούν το δικαίωμα στη ζωή. Ρε ανθρωπίσκε, εσύ που μάχεσαι για τους πολέμους, εσύ που βρίζεις τις κυβερνήσεις, εσύ που απεχθάνεσαι την αδικία, εσύ που έχεις επίπεδο, κάνε τη δική σου επανάσταση πρώτα και ο Μπούς έχει χρόνο για να συμμορφωθεί"

Και πως είσαι σε θέση να κράζεις όλο τον κόσμο (τον... παραπάνω κόσμο) δίχως να ξέρεις εάν έχουν κάνει ήδη την επανάστασή τους; Εάν την κάνουν κάθε μέρα; Επειδή δεν σου το είπαν και δεν θα το μάθεις ποτέ; Εσυ που αφιερώνεις ένα ολόκληρο post τί έχεις κάνει; Ε; Τι;

Και για κάποιους κοντινούς σου, η ιστορία δεν είναι μυθοπλασία αλλά πραγματικότητα, απλά, ο άνθρωπος ξεχνάει εύκολα...

9:14 μ.μ.  
Blogger averel said...

Αλεξ, πριν μανουριασεις, ηρεμησε, παρε τη βιταμινουλα σου και ακουσε. Δεν μιλησα συγκεκριμενα για καποιον, δεν φωτογραφισα κανεναν. Απλα ειπα πως η επανασταση ξεκιναει απο τα μικρα και καθημερινα και μετα μπορουμε να τρομοκρατησουμε και τον Μπους με τις πορειες μας. Πριν παμε για καφε. Αυτα ειπα. Οσο για την ιστορια ναι πραγματικη ειναι.

9:32 μ.μ.  
Blogger pascal said...

:PPPPP
"εσείς που είστε έτσι"
"μα πού μας ξέρεις"
"γενικά το λέω. για να αναπτύξω τα επιχειρήματά μου"
"να μη γενικεύεις"
"μα αν δεν γενικεύσω δεν θα πω τίποτα"
"όχι, να γράφεις μόνο για όσους ξέρεις. συγκεκριμένα"
"καλά λοιπόν. Εσύ ξέδελφε κωστάκη που..."

10:19 μ.μ.  
Blogger hobgoblin said...

όταν εγώ τα λεγα averel, με άλλα λόγια (http://asidosia.blogspot.com/2006/03/blog-post_13.html) μου λεγες αγνοείς και συνεχίζεις...
είδες που δεν πάει πουθενά αυτό;

10:23 μ.μ.  
Blogger hobgoblin said...

πα' να πάρω καμιά βιταμίνη Α τώρα. Α-λκοολούχα...

pascal κι εσείς εδώ βλέπω;

10:24 μ.μ.  
Blogger pascal said...

μα φυσικά. πού να βρω καλύτερα;

11:03 μ.μ.  
Blogger hobgoblin said...

ok, αυτό πρέπει να παραδεχθείς πως δεν ακούγεται καλό για την κοινωνική σου ζωή...

11:07 μ.μ.  
Blogger pascal said...

ακούγεται σίγουρα άσχημο πάντως για την επαγγελματική μου. στη δουλειά είμαι. γμτ μου.

11:13 μ.μ.  
Blogger hobgoblin said...

και γμτ σου και γμτ μου...

11:28 μ.μ.  
Blogger averel said...

Μετα τον διαλογο σας, αργα χθες το βραδυ η κοινωνικη ζωη μου, φαινεται τελεια. Και αυτο ειναι προβλημα για εσας.

11:24 π.μ.  
Blogger Το γκαζόν said...

Πουτάνα Αθήνα.

Με συγχωρείς φίλε averel για την αθυροστομία, αλλά μερικές φορές αυτές οι λέξεις είναι οι πιο εύστοχες. Γύρισα από Σεβίλλη πριν 5 μέρες, ήδη γνωρίζεις τις εντυπώσεις μου από τη διαμονή στην πόλη των ονείρων. Οι συγκρίσεις που έχω κάνει με την Αθήνα είναι επιφανειακές μόνο γιατί αν εμβαθύνω θα πρέπει να κοπανάω το κεφάλι μου στον τοίχο ολημερίς. Είναι στο χέρι μας βέβαια και επιλογή μας το πού θα επιλέξουμε να ζήσουμε -αυτό είναι η μονή παρηγοριά..

Καλημέρες και καλό Σαββατοκύριακο.

12:46 μ.μ.  
Blogger efpalinos said...

ωραίο ποστ βρε αβερέλ.. γενικά όμως πολύς κόσμος έχει βαρεθεί (και όχι άδικα) την ατέλειωτη κριτική και διψάει πραγματικά για μερικά, έστω και μικρά φωτεινά παραδείγματα.. ξέρεις αν τελικά βλεπεις τα πραγματα ολόγυρα να κολυμπανε στα σκατά τελικά πιάνεις τη μύτη σου και βουτάς ο ίδιος , αν καπου συναντήσει το ματι σου έστω και μια μικρή σανίδα σωτηρίας να επιπλέει θα πασχίσεις να το φτάσεις και η όλη αντίληψη και αυτή αλάζει ανάλογα..

κάτι ίσως άσχετο, ίσως όχι..νομίζω, γενικά μας έχουν γαμήσει και την αίσθηση του χιούμορ..μου φάινονται οι έλληνες μπροσ και πίσω από το γυαλί πολύ σοβαροφανείς μπρο, σοβαροφάνεια που ξεπερνά και τα όρια του κομπλεξ, π΄ρεπει να κάνουμε κάτι για αυτό επειγόντως..

6:31 μ.μ.  
Blogger wetex said...

kane ena thema gia afto, loipon....min to afinis mono sto blog.

7:15 μ.μ.  
Blogger The Motorcycle boy said...

Καλά έκανα και σε χαρακτήρισα Αιτία Μπελάδων Averel. Πέρασα για κόψιμο κίνησης από το ποστ σου και έπεσα πάνω σε αυτό το διαμάντι από την Alexz: "Και πως είσαι σε θέση να κράζεις όλο τον κόσμο (τον... παραπάνω κόσμο) δίχως να ξέρεις εάν έχουν κάνει ήδη την επανάστασή τους; Εάν την κάνουν κάθε μέρα; Επειδή δεν σου το είπαν και δεν θα το μάθεις ποτέ; Εσυ που αφιερώνεις ένα ολόκληρο post τί έχεις κάνει; Ε; Τι;"
Κάποιοι έχουν κάνει, λέει, την επανάστασή τους; Που; Στα Village; Γιατί εγώ δεν είδα τίποτα στους δρόμους. Μια κίνηση, μια αλλαγή, κάτι διαφορετικό βρε αδερφέ. Εκτός αν μιλάμε για τις "μικρές προσωπικές μας επαναστασούλες" που λέει και η κυρία Βέφα.
Και κάποιοι κάνουν επανάσταση κάθε μέρα; Κοίτα ρε που ζω στην Τσιάπας και δεν το είχα πάρει χαμπάρι!Και τι σόι επανάσταση είναι αυτή που πρέπει να σου το πουν για να το πάρεις είδηση; Χτυπάει το τηλέφωνο "έλα σύντροφε, το Προεδρικό Μέγαρο είναι στα χέρια μας, ναι, ναι, πάμε για τη Βουλή τώρα, κλείνω γιατί δεν έχω μονάδες". Κάπως έτσι;
Κι εσύ τι έχεις κάνει φτωχέ, ποταπέ Averel; Με ποιό δικαίωμα κράζεις; Είσα καλύτερος εσύ; Δηλαδή, δεν κοιτάμε τι λες, αλλά αν δικαιούσαι να το λες. Ιησουιτισμός λεγόταν αυτό παλιά.
Π.χ.: Είμαι λευκός, φοβιτσιάρης και μικροαστούλης -δικαιούμαι να σηκώσω ποστ που να διαμαρτύρομαι για τη ρατσιστική συμπεριφορά απέναντι στους έγχρωμους μετανάστες; Ή πρέπει να αλλάξω χρώμα και να έχω 2 χρόνια ενεργό συμμετοχή στους Μαύρους Πάνθηρες, πριν ανοίξω το στόμα μου;
Έλεος, παντοδύναμοι, πανέξυπνοι, ολοκληρωμένοι, απόλυτοι κριτές των πάντων!

10:26 π.μ.  
Blogger averel said...

Κοιτα να δεις τι εγινε τωρα. Ρε παιδια, το blog το εχω για να παιζω. Εγραψα κατι που σκεφτηκα πως με απασχολει, οχι για να αλλαξω τον κοσμο, απλα για να εκτονωθω. Τωρα τι εχω κανει εγω στη ζωη μου (μαλλον τιποτα) δεν εχει σημασια, για το αν θελω να μιλησω ή οχι.
Και δεν ηταν ενα σοβαραφανες ποστ. Ουτε σοβαρο. Ηταν απλως καποιες σκεψεις μου σε ενα απο τα "ασημαντα" θεματα της ζωης. Καλημερα σας.

3:51 μ.μ.  
Blogger pascal said...

"Ρε παιδια, το blog το εχω για να παιζω."
Μα τολμάς να πέρνεις το μπλόγκιν για παιχνίδι; ΡΕ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ;
:PPP

4:06 μ.μ.  
Blogger averel said...

Θα βγω το πρωι στην αναφορα pascal.
Blogger πεζικου, 2005 Β' ΕΣΣΟ averel πτυελοδοχειου, παρουσιαζομαι στην πρωινη αναφορα, αναφερομενος διοτι απαξιωσα το blogging ως εκφραση.

Ποινη: Δυο μερες χωρις ιντερνετ.

4:19 μ.μ.  
Blogger averel said...

Πηζω σεβασμιε και δεν με βλεπω συντομα. Πρωτα θα γραψω γι' αυτους τους ασοβαρους που με πληρωνουν.

4:34 μ.μ.  
Blogger averel said...

Αν το λες σοβαρα, να μαζεψουμε χρηματα να του δωσουμε. Εγω εχω κατι στην ακρη.
Αν κανεις πλακα θα σε παρακολουσα να μην συνεχισεις γιατι το κακο metablogging, το μαθανε και οι πετρες και δεν γουσταρω πολλα πολλα. Οχι με τις πετρες. Με τα τουβλα.

4:29 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

posa thimizeis...

7:58 μ.μ.  
Blogger averel said...

...

3:38 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!
» »

11:51 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Looking for information and found it at this great site... »

5:21 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

That's a great story. Waiting for more. Weight+pills Colorado design promotion site web Cheapest calling card plans Oregon face lift Samples pee Fantasy football radio show Bluetooth enabled pda Sean combs proactiv Gay men blowjob quick divorce Download microsoft training programs free http://www.neil-norton-pontiac.info Photo surveillance Wheels for a 1992 infiniti m30 convertable State farm insurance company jobs celexa price Well fargo mortgage Free free free ionamin online Inspiratonal wholesale handbags generic protonix

3:47 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home