Σάββατο, Ιουλίου 30, 2005

Εντυπώσεις ενός ταξιδιώτη (Πορτο#1)


Ο Λουίς, ο Πορτογάλος ρεσεψιονιστ στο ξενοδοχείο έχει όλα τα χαρακτηριστικά της φυλής του. Είναι κοντός, μαυριδερός, έχει μια πονηρή φάτσα και μοιάζει μονίμως τσαμπουκαλεμένος. Εμένα μου θυμίζει Πειραιώτη. Τώρα που το σκέφτομαι οι περισσότεροι εδώ στο Πόρτο, σκληροπυρηνικούς κάτοικους του Πόρτο Λεόνε μου θυμίζουν. Ενα χαρακτηριστικό δείγμα τους, φοράει κόκκινα μπλουζάκια Ferrari, παπουτσάκι αθλητικό Puma και μιλάνε ακατάπαυστα, δυνατά και δυσνόητα. Για εμένα.
Ενα χρόνο μετά, ψάχνω στους δρόμους κανένα σημάδι από το EURO, αλλά μάταια. Τα έχουν εξαφανίσει όλα. Οχι και στο μυαλό τους. Κάποια στιγμή έγινε ένα μπέρδεμα με το δωμάτιο. Η λύση ήταν απλή και λίγο πλάγια. Οταν το εξήγησα στον Λουίς, το σκέφτηκε για λίγο, ο τσαμπουκάς στα μάτια του έγινε προβληματισμός για ελάχιστη ώρα και αμέσως μετά συμφώνησε και μουρμούρισε «That’s why you are euro - champions». Χα…

Τα καρντάσια της Πορτογαλίας

To Πόρτο είναι κάτι σαν την Θεσσαλονίκη. Είναι παλιό, όμορφο, μικρό και έχει κόμπλεξ με την Λισσαβόνα που πρέπει να είναι ομορφότερη. Αυτό που μου έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση μέχρι στιγμής δεν είναι ο ποταμός Δούρος, ούτε οι γέφυρες, ούτε ο Ατλαντικός. Είναι η παρουσία στον δρόμο τριών ΑΠΑΛΕΥΤΩΝ (δεν ξέρω στα Πορτογαλικά πως λέγεται) φαντάρων του πεζικού με στολές εξόδου. Προχωρούσαν και μουρμουρούσαν με κόκκινες φάτσες και το ξενέρωμα στα μάτια και γελούσα μια ώρα. Σκεφτόμουν τον Δίκα να τους κράζει σε πορτογαλικά (που έχουν όλη την ώρα ουουουοου στις λέξεις) και πολύ το διασκέδασα.

Στρουμφάκια

Οι γυναίκες είναι άσχημες. Είναι σαν στρουμφάκια, αλλά όχι μπλε, μαύρες. Ντύνονται άσχημα και έχω την εντύπωση οτι μυρίζουν και άσχημα. Οκ είμαι υπερβολικός. Δεν είναι ωραίες πάντως. Ελπίζω να διαψευστώ στο μέλλον.

Καλατράβα

Ένα από τα καμάρια της πόλης είναι η γέφυρα Ponte D. Luis που την έχει χτίσει ο Αϊφελ μετά τον πύργο του στο Παρίσι. Ο Αϊφελ πρέπει να ήταν μεγάλο λαμόγιο και κάτι σαν τον Καλατράβα της εποχής. Έχει σπείρει σίδερα παντού και θεωρείται μάγκας. Αυτή την εποχή την ανακατασκευάζουν.

Αρειανάρα

Αν και η πόλη είναι παλιά, είναι σχετικά καθαρή. Οι περισσότεροι τοίχοι είναι φρεσκοβαμμένοι και τα μνημεία τους τα έχουν προσέξει. Το highlight πάντως το είδα στο τούνελ που είναι κοντά στον ποταμό. Σε μια γωνία ένας πατριώτης έχει γράψει με σπρέι «ΑΡΗΣ – 3 ΓΑΜΙΕΤΑΙ Ο ΠΑΟΚ». Γελούσα μπροστά του και μια κοπέλα – στρουμφάκι με κοιτούσε περίεργα. «Ουοσκοκοοτοτοοουουο» μουρμούρισε και έφυγε. Χου ρε...

9 Comments:

Blogger Alexandra said...

Πρόσεχε, πολύ δουλεύεις!

6:36 μ.μ.  
Blogger Alexandra said...

Επίσης να σου πω πως το αλλαξα το blogάκι μου... Το διέλυσα το serf και ετσι έκανα το antepali. Θα το αλλάξεις κι εσυ?

χεχεχε

6:54 μ.μ.  
Blogger averel said...

Ποτε δεν ειπα πως δουλευω. Ταξιδιώτης είμαι, απλά έχω και μια μικρη υποχρεωση. Το πτυελοδοχειο δεν προκειται να το αλλαξω γιατι θα με κυνηγησουν οι φανατικοι οπαδοι μου. Μπορει να αλλαξει ο Ολυμπιακος ονομα; Τσου. Ειναι θεσμος. Ετσι και εμεις.

9:29 μ.μ.  
Blogger Alexandra said...

Το Πόρτο επίσης φημίζεται για το κρασάκι του το οποίο μάλλον τιμάς... Το «Πτυελοδοχείο» δεν αλλάζει βρε, το linkακι του serfnow όμως;
(και με τον Ολυμπιακό λίγα, ειδικά εσύ....)

12:46 μ.μ.  
Blogger hobgoblin said...

Βρε 'συ!! ΒΡΕ 'ΣΥ!! Look who 's here! Και u there?? Και από την ιβηρική bloggαρεις; Αρρωστημένο μου φιλαράκι, get back home, μου έλειψες! Φιλάκια! ("γ", όχι "λ"!! Α πα πα!)

5:27 μ.μ.  
Blogger averel said...

Τα νεα ταξιδευουν πιο γρηγορα απο μενα βλεπω. Γ οχι Λ. Δεν σκοπευω να ερθω συντομα. Φιγια

5:36 μ.μ.  
Blogger hobgoblin said...

Τα νέα ταξιδεύουν πάντα τάχιστα. Το ίδιο και τα τηλεφωνικά χάχανα... Ηταν η σειρά σου καλέ μου... Ο πρώτος είχε κάνει το χρέος του: "Ελα, κοιμάσαι; Καλά, πριν γκρινιάξεις, άκου τι έγινε... Μπαίνω στο πλοίο, και ποιον βλέπω να καπνίζει, χτυπώντας το κεφάλι του σε -λάθος- κατάρτι...;"..........

8:24 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΡΕΙΑΝΟΙ ΠΑΝΤΟΥ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ ΜΑΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΛΟΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΡΗ.

5:54 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.
» »

12:01 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home