Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 01, 2005

Το ξέσπασμα ενός απάλευτου Αθηναίου





Μπορεί να έχεις τα αυτιά του ελέφαντα, την μύτη της μάγισσας, τα δόντια του Γεωργίου, τα μαλλιά του Γεωργάτου και το μυαλό της Ράνιας Λυκούδη. Δεν έχει σημασία. Για την μάνα σου είσαι το πιο έξυπνο, όμορφο, αρμονικό και προικισμένο πλάσμα του κόσμου. Σύμφωνοι.
Η Αθήνα δεν είναι κόρη μου, οπότε μπορώ να είμαι λίγο πιο αντικειμενικός με κάτι που είναι κοντά μου εδώ και χρόνια κάτι που αγαπάω, αλλά με πληγώνει. Δεν θα υιοθετήσω ούτε την ξενομανία των μισών Ελλήνων, ούτε την υπερασπιστική διάθεση των υπόλοιπων που μιλάνε για «την καλύτερη χώρα του κόσμου». Δεν θα φορέσω το ύφος του κοσμογυρισμένου αφού όσο και να ψάξω στις βαλίτσες μου δεν το έχω μαζί μου. Ούτε θα γκρινιάξω πολύ.

Η Αθήνα είναι μητρόπολη.

Δεν είναι. Αν ήταν στο μετρό όταν θα βλέπαμε κάποιον να μιλάει άλλη γλώσσα από τα ελληνικά δεν θα γυρνάγαμε το κεφάλι να δούμε ποιος είναι ο ξένος στην πλατεία του χωριού μας.

Οι Αθηναίοι είναι φιλόξενοι

Δεν είναι. Ψάχτε το όνομα Κώστας Καζάκος με τη λέξη Ομόνοια (οχι ο ηθοποιος ρε) στο google και θυμηθείτε.

Η Αθήνα έχει ιδανικό κλίμα

Καλά, απλά καθαρίστε το δέρμα σας στο τέλος της ημέρας.

Η Αθήνα έχει ωραία κτήρια

Η Μ. μου είχε θυμίσει εκείνη τη σταθερή φωνή που ακούγεται στις παλιές ελληνικές ταινίες «Ανοικοδόμηση. Μια νέα Αθήνα, σύγχρονη, με νεα κτήρια, πολυκατοικίες, ευρωπαϊκή πόλη». Δίπλα μας ήταν τα πανέμορφα κτήρια του κέντρου της Ρώμης. Αυτά που είχαμε και εμείς, πριν ο Εθνάρχης αποφασίσει να μας κάνει ευρωπαϊκά Βαλκάνια (ή Βλακάνια;). Όσα διασώθηκαν είναι όμορφα.

Ποτάμι

Ρώμη – Τίβερης, Λονδίνο – Τάμεσης, Παρίσι – Σηκουάνας, Πόρτο – Δούρος, δεν είμαι καλός στην γεωγραφία. Έχω όμως καλό γούστο. Και ξέρω πως μια πόλη με υγρό στοιχείο είναι μια κατά βάση όμορφη πόλη. Εμείς έχουμε τον Κηφισό. Μπορούμε να τον γεμίσουμε με τα ταλαιπωρημένα δάκρυα μας.


Οι όμορφες γωνιές υπάρχουν. Εγώ εχω τις δικές μου καβάντζες και φυσικά την παλεύω σε μια πόλη που άλλοτε λατρεύω, άλλοτε λατρεύω να μισώ (τώρα) και άλλοτε απλά μισώ. Απλά, όταν κάποιος από το εξωτερικό μου δηλώνει πως «θέλω να έρθω στην Αθήνα», λίγο ντρέπομαι. Πάλι καλά που φτιάξαμε τον δρόμο γύρω από την Ακρόπολη. Πέρσι ε;

12 Comments:

Blogger Alexandra said...

Γκρίνια προς πάσα κατεύθυνση....
Να δω ποιο θα είναι το επόμενο που θα βρεθεί στο.... μένος σου!
(Γιατί δεν πας να μείνεις στο Πόρτο; Να ησυχάσουμε και εμείς)

6:28 μ.μ.  
Blogger CD said...

μια χαρά είναι η Αθήνα μας...άι λάικ κάργα...γράφω και συγκινούμαι,ακούγοντας τη φασαρία απο την συγγρού...στο γραφείο περιμένοντας κάποιες μαλκ...εγγραφές...εγώ και ο παππούς του γραφείου που μου κάνει και πλακίτσα:-εδώ, θα κοιμηθείς απόψε!! Μαμάααααααααααααααα

6:39 μ.μ.  
Blogger averel said...

alex: θα παω. Περιμενω απαντηση απο την Αbola
Respect: εσυ και αν εισαι απαλευτος. Χρησιμοποιείς quotes του Καραγκούνη. Ημαρτον.
cd: Πετα τον παππου στην Συγγρου
siesta: Τραγικο ρεμαλι, αμφισβητεις την κοσμοπολιτικη αυρα μου ρε; Που σου εμαθα την Ευρωπη (ασχετα αν το τσιπακι της μνημης καηκε). Πριν απο ενα χρονο ρε. Ακριβως. Και με κοροιδευεις; Την ποδια στον Βουλγαρο εγω την εκανα.

7:04 μ.μ.  
Blogger beep beep said...

To σκατουλινι στη φωτογραφια ειναι Frapuccino η φραπες απο το 'Γρηγορης Μικρογευματα?'

Παρακαλω ενημερωστε μας.

7:11 μ.μ.  
Blogger averel said...

δεσποινιδα beep δεν ειναι σκατουλίνι. Πρόκειται για μια σουρεαλιστική φωτογραφία με συστατικά ένα φραπέ μέτριο από τα Everest, μια Αθήνα με νέφος και μια περιεργη εμπνευση. Τελος ενημερωσης

7:43 μ.μ.  
Blogger Μαρκησία του Ο. said...

Αθήνα, χαρά της γης και της αυγής
μικρό γαλάζιο κρίνο

(λαϊκό δημώδες)

είσαι πολύ γκρινιάρης εσύ ;-Ρ
αλλά τέλος πάντων...η Αθήνα είναι για λίγα πράγματα. Τον Αύγουστο ας πούμε είναι πολύ ωραία. Και έχει μερικές γωνιές ωραίες...δεν είναι κακιά μωρέ η κακομοίρα. Εμείς την έχουμε κάνει χάλια.

Υ.Γ. Ο Κλαύδιος που είναι;;; θυσία στο βωμό της νομικής επιστήμης;;

8:08 μ.μ.  
Blogger averel said...

Οταν γραφτηκε το δημωδες σου αναφεροταν σε αλλη Αθηνουλα. Ειμαι γκρινιαρης μεχρι τελους.
Ο Κλαυδιος αγνοειται. Θα κανει δυναμικο come back, ή θα τον διωξω απο το blog. Θα σε ενημερωσω.

9:42 μ.μ.  
Blogger S G said...

θα συμφωνησω και εχω πολλες ακομα γκρινιες να προσθεσω, αλλα δεν το κανω.

μονο μια σημειωση, επειδη το θεωρω σημαντικη παρανοηση: Για τα ασχημα κτηρια της Αθηνας δεν φταιει ο Καραμανλης βεβαια. Φταιει το ανυπαρκτο παρελθον της και η ανοικοδομηση της στις λαθοες δεκαετιες.

αν ειχε οικοδομηθει το 1900 οπως η Βαρκελωνη θα ηταν πανεμορφη. Αλλα η Αθηνα αρχισε να μεγαλωνει πολυ το 1950, τουτεστιν κακασχημη αρχιτεκτονικη (γνωστη και ως μεταπολεμικος μπρουταλισμος :-). Τα λιγα νεοκλασσικα του κεντρου δεν ειχαν βεβαια καμμια ελπιδα να παραμεινουν, τοσο μικρα κτηριακια στο κεντρο μιας πολης 4 εκ. ανθρωπων. Περισσοτερα εδω

2:53 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Η Αθηνα Ηταν τελοια πολη και αν δεν ειχε για κατοικους Ελληνες θα ηταν απο της καλυτερες ευροπαϊκες και μπορει και να ερχομουνα και 3 φορες τον χρονο.Επειδη ξερω τα σχολια του averel απο τωρα που θα με αποκαλοι γραφικο ανθελληνα αν ειχαμε λιγο μυαλο ως λαος μετα τουσ ολυμπικους θα ειχαμε μια πολη καλυτερη απο την βαρκελονη (και μην μου πειτε για ελληνικη ραστωνη και ...ελα μωρε η χαρα του να εισαι ελληνας αυτη ειναι γιατι οι ισπανοι σε αυτα ειναι χρονια μπρωστα και ασ μην εχουν και φραπα)
Joe!!

1:31 μ.μ.  
Blogger averel said...

δεν ξερω ρε παιδια τι φταίει. Ομολογω πως δεν το εχω ψάξει, αλλα ειχα διαβασει καπου πως ο Εθναρχης ειναι ανοικοδομησει την Αθηνα και την εκανε σαν τα φρυδια του. Sg ενδιαφερον το link.
Joe δεν σε ειπα γραφικο. Συ ειπας.

2:06 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Enjoyed a lot! Gape gaping ass upskirt international calling plans zocor and fatty liver disease What is the prescription drug clomid free wirless phone plans cellular phone accessory plans cricket cell phone pet medication what is fioricet Teeniesmodles sex Prozac 28generic 29 poker tournament Phone directory for hot springs arkansas Audi s4 1994 ad watch key gen Vhdl file for craps game

11:53 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Very nice site! »

3:27 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home